Map

Şunu daha büyük bir haritada görüntüle: Brazil

Fortaleza ve Plaj Hayatı

Brezilya’nın neredeyse 3000 kilometrelik bir kıyı şeridine sahip kuzeydoğusu birbirinden güzel, bazıları dünyaca tanınmış plajlara sahip. Sao Luis’ten yolumuza –uçakla- bu kıyı şeridini takip ederek güneye doğru devam ediyoruz. Rotamız Güney Amerika kıtasının aldığı şekille önce güneydoğuya sonra güneye devam edecek. Rio de Janeiro’ya kadar binlerce kilometre yol almış olacağız. Üstteki haritamızda yolumuz ve uğradığımız yöreler sürekli güncelleniyor.
Fortaleza Sao Luis’ten uçakla 80 dakika uzaklıkta ve üç milyonu aşkın nüfusu ile bu yörenin en büyük kenti. Ama havaalanına indiğimiz andan başlayarak hiçbir zaman çok büyük bir kentte olduğumuzu hissetmedik. Caddeler geniş, yüksek binalara rağmen alanlar geniş ve ferah. Fortaleza tüm Brezilya’da bir eğlence ve plaj şehri olarak tanınıyor ve yerli turistler tarafından rağbet görüyor.
Fortaleza’da gezimizde bir değişiklik olsun diye iki gün havuzlu, oda servisli bir otelde kaldık. Üstelik odamız okyanus manzaralı, otel de Fortaleza’nın en eğlenceli ve renkli tarafı deniz kıyısındaki Beira Mar caddesindeydi. Beklediğimiz gibi otel Brezilya’lı aileler, genç ve yaşlı çiftler ile doluydu.
Gündüz sıcağında sakin olan “Kordon Boyu”, saat 4’ten itibaren canlanmaya başlıyor; saat 6’da hava karardıktan sonra iyice kalabalıklaşıyordu. Fortaleza, tam da söylendiği gibi bir eğlence şehriydi. Sahil caddesinin deniz tarafı geniş bir kumsal, yol tarafı ise oteller ve rezidanslarla doluydu. Akşam serinliği ile Fortaleza’lılar spor yapmaya sahile iniyorlardı. Koşanlar, hızlı tempoda yürüyenler için yeterli alan vardı. Bunlarla yetinmeyenler için plaj voleybolu, plaj futbolu için aydınlatılmış kum sahalar hazır bekliyordu her zaman.

Biz de günümüzün çoğunu sahilde geçirdik ve istediğimiz gibi dinlendik. Akşamları yemek için bazen yüksek palmiyelerin altındaki açıkhava lokantalarında oturduk, bazen sadece dondurma yedik. Serinlemek için bira içtik. Brahma dünyaca tanınan bira markası Brezilya’nın, ama biz genelde Antarctica’yı seçtik. Telaffuzundaki hoşluk nedeniyle! Antarçika olarak okunuyor. Brezilya’lılar i ve e harflerinden önce gelen d ve t harflerini sevmiyorlar ve ç olarak okuyorlar.
Kaldığımız çok yıldızlı Hotel Mareiro neredeyse lüksüne bizi esir almak üzereydi ki, 2-3 sokak arkada küçük bir pousada bulduk ve oraya taşındık. Tasarrufumuz 3 gün için belki çok değildi, ama biliyorduk ki, konfor bir gezginin en büyük düşmanıdır :). Konfor gezgini baştan çıkarıp seyahatleri zehir etmek için birebirdir.
Pousada Arara’da da sahile yakındık ve günlerimizde bir değişiklik olmadı.

Bir gün Fortaleza’nın 5-6 km dışındaki Praia Futuro’ya gittik. Burası 5 km uzunluğunda geniş bir plaj. Hafta sonları hıncahınç dolu oluyor, ama yine de geniş ve ferahlık hissi kaybolmuyor insanda. Biz de bir Cumartesi gittik. Sıra ile plaj tesisleri dizilmişti. Açık büfe yemekler, sayısız bar ve kafe; hatta canlı müzik yapılan platformlarda yerel müzik yapan topluluklar vardı sırayla. Yerel müzik derken burada insanların dans ettiği her türlü müziği anlamak gerekiyor tabii,
Ertesi gün de Fortaleza’ya üç saat uzaklıktaki Canoa Quebrada tatil kasabasına gittik günübirliğine. Kuzeydoğu’nun sahil şeridi neredeyse 3000 kilometrelik bir kumsal. Burada çok güzel küçük kasabalar var. Canoa da bunlardan biri.

Yüksek kızıl renkli kumulları ile tanınıyor. Burada Brezilya’lıların “buggy” dedikleri geniş tekerlekli, kumda rahat hareket edebilen yarı-açık araçlarla dolaştık; denize en yakın yerde kendimize bir şemsiye altı bulduk ve birer caipirinha söyledik. Buz gibi, limonlu ve de şekerli caipirinha’lar tam da bu iklime göre içkiler. İnsanın içtikçe içesi geliyor.
Gece Fortaleza’ya döndüğümüzde “Kordon “ boyundaki keyifli atmosferi tekrar bir dolaştık. Ertesi günü Recife’ye gidiyoruz.
Recife de kuzeydoğunun büyük şehirlerinden. Brezilya’lıların r harfi ile de bir sorunları var. Kelime başındaki r’ler bazen Ğ, bazen de H olarak okunuyor. Daha doğrusu ikisi arası bir şey. Recife de Ğe-Si-Fi olarak okunuyor. Tabii bizim Rio olarak bildiğimiz şehirlerine Ğiu-Di-Janeyru dediklerini de havaalanlarında beklerken öğrenmiş olduk :)

Fortaleza ve Canoa Quebrada'dan ilginç fotoğraflar yandaki Picasa linkinde!